fredag 30 december 2011

Josefins Edit-år


Ja, nu är det dags att summera Edit-året och här kommer mitt bokslut:


  • Årets Edit-bok 2011: Jag älskade Kolka av Bengt Ohlsson, det är en bok som jag kan tänka tillbaka på ibland och jag tror att läsupplevelsen kommer att bestå. Prins Charles känsla provocerade mig mer än jag gillade den, men heder och ära till denna bok för att ha blåst liv i den feministiska diskussionen i min bekantskapskrets.
  • Ett minnesvärt Edit-ögonblick: Bokkollot. Jag minns stunden med boktipsandet och ostkakan alldeles särskilt så här i efterhand.
  • Årets Edit-besvikelse: Salome av Mara Lee var den största (enda) besvikelsen. En riktigt dålig bok var det.
  • Årets lärdom: Precis som Lisa har jag lärt mig massor om Marie Curie genom Boken om Blanche och Marie och jag har fått upp ögonen för serieromaner, historiska romaner och Richard Yates. Jag känner mig berikad.


  • Gott nytt (Edit-)år!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar