fredag 30 december 2011

Året med Edit enligt Beatrice

Årets Edit-bok 2011: Den vackra och tragiska Easter Parade tar hem segern med Liv Strömquists Prins Charles känsla tätt därefter. Jag stiftade bekantskap med Livs författarskap redan 2009 när hennes kalender Årets manshora 2010 kom ut. Därefter gick vi skilda vägar. Jag läste annat, glömde bort och Prins Charles känsla påminde mig om vad jag missat. Nu läser jag Ja till Liv och fnissar åt kapitel som "Alla barn är kristdemokrater".

Ett minnesvärt Edit-ögonblick: Det finns så många! Jag skulle vilja säga den fina gemenskapen, de spännande diskussionerna och all den goda maten vi ätit.

Årets Edit-besvikelse: Skulle väl vara att jag bara fick tre sidor läste på HELA bokkollot. Jaja. Det kommer fler år, fler bokkollon.

Årets lärdom: Att när Ann-louise om matlagning säger "det är bara att ta lite grejer och svänga ihop" känner ingen av oss andra samma lätthet. Bäst att ta anteckningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar