torsdag 15 december 2011

Edit-året enligt Lisa

Jag ger mig på att lista mitt Edit-år, enligt Josefins förslag.


  • Årets Edit-bok 2011: Jag är kluven mellan Prins Charles känsla och Easter Parade, som jag båda tyckte var väldigt bra. Jag tror att Liv Strömqvist till slut tar hem segern, eftersom serieromanen var en helt ny genre för Edit.
  • Ett minnesvärt Edit-ögonblick: Jag drar mig gärna till minnes Edit-träffen hos Aspudds-Lisa i våras när Ann-Louise tipsade om Cirkeln och tre femtedelar av Edit spontangjorde vågen. Utom Aspudds-Lisa, som som bekant inte är förtjust i fantasy.
  • Årets Edit-besvikelse: Mycket svårt att säga. Möjligvis var Salome den största (enda) besvikelsen, jag hade höga förväntningar på "förortsprinsessan".
  • Årets lärdom: Jag har lärt mig att easter parade, förutom den självklara påskparaden, även betyder att uppehålla en fasad. Sen har jag även lärt mig massor om Marie Curie.
  • Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar